THAILAND
Bekpekken door Thailand

Thailand 2009.
I.v.m. de recessie vertrokken we 21 januari 2009 voor een maand naar de Lage loonlanden "Thailand en Cambodja om op onze dagelijkse kosten te besparen.
Wij hadden bij Greenwoodtravel een Ticket gekocht met 2 overnachtingen in Bangkok en gingen vliegen met EVA- AIR. En deze maatschappij is ons heel goed bevallen. Ondanks dat we gewoon Economyclass hadden viel de beenruimte ontzettend mee.
Vliegtijden naar Thailand:
Via Duitsland: Bangkok – Dusseldorf 11:50 uur , Dusseldorf – Bangkok 11:10 uur
Via Nederland:Bangkok – Amsterdam 11:50 uur , Amsterdam – Bangkok 11:10 uur

22 januari 2009
Bangkok. Oriëntaal City, Stad der Engelen!
We zijn met een vertraging op Schiphol van een uurtje na een goede vlucht om 6uur vanochtend in Bangkok geland. .De service aan boord was erg goed, goed eten en drinken. Perfect!!. De paspoortcontrole gaat snel en efficiënt en er worden van ons foto's genomen. Als eerste zijn we nadat we de rugzakken van de band hadden gehaald een sigaretje gaan roken en hebben we de Luchthaven (die we van de demonstraties van de afgelopen weken herkenden) eens goed bekeken en het is een mooi complex.

Het was ff zoeken om op de luchthaven die immens groot is.
Onze taxichauffeur van het hotel te vinden die al een tijdje rondliep met een bordje waarop onze naam verkeerd gespeld stond maar dat was uiteindelijk gelukt. Het was vanmorgen al 22 graden maar ook heel erg mistig.
Na en ritje van 45 minuten in het Prince Palace Hotel aangekomen.
Het is hier een drukte van jewelste in deze 13 miljoenenstad. Enorme torens om je heen waar ons hotel er een van is. Na het ontbijt zijn we meteen op pad gegaan en een deel van de stad met bus, de boot. We varen met een typische zwaluwstaartboot door de smalle kanalen. In de kleine gammele woningen zijn de klongbewoners bezig met hun huiselijke taken. Overal eettenten, kledingwinkeltjes en soms heel vreemde taferelen. Op de rivier liggen overal reuze leguanen te zonnen op bamboe dat bijeen gedreven is.

Alle reisverhalen ton en ria op tonstegers.nl